Ayıplı malın iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
Ayıp oranında ücret iadesi nedir?
Tüketici sözleşmeden dönmeyi veya ayıba orantılı olarak bedeli indirmeyi seçerse, ödenen tam bedel veya indirim gecikmeksizin iade edilir. Seçimlik hakların kullanılmasından doğan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı kullanan tarafça karşılanır.
Bedel iadesi ne demek?
1-Sözleşmeden cayma ile bedelin iadesi: Tüketici sözleşmeden cayarak malı diğer tarafa iade etmeyi kabul eder ve ödediği bedelin iadesini talep eder. Yani arızalı ürün satıcıya iade edilirken tüketici aynı zamanda bedelini de iade alır.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıp nedir?
Sözlükte “kusur, ayıp, kusur, çirkin söz ve davranış” anlamlarına gelen “ayıb” terimi, İslam’da, sözleşme konusu malın halkın gözünde değerini ve itibarını düşüren tesadüfi ayıp ve eksikliği ifade eder. Borçlar Hukuku.
Ayip oraninda bedel indirimi nedir?
İndirim hakkı: Tüketici isterse, malın ayıplı olması durumunda ödenen satın alma bedeli üzerinden indirim de talep edebilir. Bu nedenle fiyat indirimi, aracın değerindeki kayıp anlamına gelir. Fiyat üzerinden verilecek indirim, orantılı yöntem kullanılarak belirlenir.
Tüketici hakem heyeti kararından sonra para nasıl alınır?
Banka ve sözleşme tarafı, bu ihbarı tebliğ tarihinden itibaren ödemekle yükümlüdür. Tüketici hakem heyetinin kararına rağmen ödeme yapılmaması halinde tüketici, diğer sözleşme tarafına karşı icra dairesinde alacağının tahsili için dava açabilir.
Aldığım ürünün fiyatı düştü ne yapabilirim?
Tüketiciyi Koruma Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Bir tüketici 10.000 liraya aldığı ev aletinin fiyatının bir hafta sonra 7.000 liraya düştüğünü görürse tüketici haklarını kullanabilir. Tüketici, ürünün fiyat indirimini ispat ederek ve faturayı sunarak 14 gün içinde tüketici uyuşmazlık çözüm organına başvurabilir” dedi.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici, haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır. Bu tedbire hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi belirli bir şekle bağlı olmadığından, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Bedel iadesini talebe dönüştürme ne demek?
Bir geri ödemeyi talebe dönüştürmek ne anlama gelir? Bu, halka arzın maksimum fiyatı ile duyurulan fiyat arasındaki farktan kaynaklanan geri ödeme tutarının talebe dönüştürülmesidir. Bunu yapmayı seçen yatırımcılar, bunu yapmayan yatırımcılardan daha yüksek bir hisse getirisi elde edecektir.
Tüketici mahkemesi kararı sonrası ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyetinin kararı şirkete tebliğinden itibaren 15 gün içinde kararın uygulanmasını talep edebilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.
Ayıplı mal nedir örnek?
Arızalara örnek olarak, bir ürünün yırtılması, kırılması veya kirlenmesi, sözde yeni bir arabanın bazı parçalarının kullanılmış veya hasarlı olması ve bundan bahsedilmeden bazı parçalarının değiştirilmesi veya tamir edilmesi, fayansların çatlaması veya ufalanması gibi durumlar verilebilir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
İşletmenin parayı iade etmemesi ve tüketiciye yapılan işlem bedelinin yasal olarak belirlenen limitlerin altına düşmesi halinde, işlemin yapıldığı il veya ilçedeki ya da tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici uyuşmazlıkları çözüm mercilerine şikâyette bulunulması gerekmektedir.
Tüketici mahkemesi kaç ay sürer?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Karar süresi, başvurunun türü, konusu ve mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak en fazla altı ay uzatılabilir.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Kusurlu ürün iadesi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılan malı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir. – Malın, tüm masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz olarak onarılmasını isteyebilir. – Veya şirket, malın ayıpsız benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel hükümlere göre zararlarının tazminini talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.